مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط موثر 62 صفحه

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط موثرکه در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 64
حجم 211 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل

 

 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط موثر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

مهارت ارتباط مؤثر

مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به آنها افراد می توانند درگیر   تعامل های بین فردی و فرآیند ارتباط شوند یعنی فرآیندی که افراد در طی آن اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیر کلامی با یکدیگر در میان می گذارند. (هاریجه و دیکسون ، 2004 )،(وولد ،1970، کوهن و ویلس ،1985) در پژوهشی نشان دادند که بین بهزیستی آدمیان، به توانایی در همسویی و ارتباط با دیگران بستگی دارد. کیفیت این ارتباط مهمترین عامل مؤثر درشادکامی است .به همین خاطر نیز با بهداشت روانی و سلامت جسمانی ارتباطی با معناپیدا کرده است و اهمیت این ارتباط و همراهی به قدری است که احتمال یک نیاز فطری برای برقراری ارتباط با دیگران را مطرح کرده است. توزنده جانی؛(1390)

 

 


همه ی ما نیاز به معاشرت با دیگران و تأثیر و تأثر متقابل داریم و مایلیم با آنها احساس شادی و خوشبختی کنیم. تعامل با دیگران، عضوگروه‏های مختلف بودن و دوست داشتن و دوست داشته شدن باعث ایجاد احساس شادابی و پویایی می‏شود و از لحاظ اجتماعی موجب احساس کارآمدی می‏شود. عزت نفس یا توانایی و نیاز به بهاء دادن و ارزش قائل شدن برای خود و احساس ارزشمند بودن از نظردیگران، از نیازهای مهم انسان محسوب می‏شود. انسانها دوست دارند از جانب دیگران و خودشان مورد احترام باشند. روابط و اعتبار خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم. عزت نفس انسان در تمام مراحل زندگی متأثر از چگونگی ارتباط انسان با دیگران است. پژوهش‏ها نشان می‏دهند کسانی که فاقد مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با دیگران هستند، در عرصه‏های مختلف زندگی سرآمد نمی‏شوند و به همسن دلیل  بسیاری از آنها عزت نفس پایینی دارند. براندن ؛(1992) 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری ارتباط موثر

تعریف عملیاتی ارتباط موثر

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارتباط موثر

2-2 تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان    12
3-2 تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران    12
4-2 تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی    13
5-2 طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی    13
5-1-2 مهارت عمومی، اصلی یا مشترک    14
5-2-2 مهارت های خاص یا غیرمشترک    14
6-2 کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    16
7-2  اهداف آموزش مهارت های زندگی    16
8-2  انواع مهارت های زندگی    17
9-2  نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان    19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی    19


10-2 مهارت ارتباط مؤثر    19
11-2 تعریف ارتباط     20
12-2 ضرورت و اهمیت ارتباطات    20
13-2 اصول و مقررات ارتباطات بین فردی    21
14-2 عناصر اصلی ارتباط    21
15-2 عوامل مؤثر در شروع ارتباط    21
16-2 موانع ارتباط    22


17-2 مهارت جرأتمندی    22    
18-2 قدرت ابراز وجود    23    
19-2 اهمیت مهارت جرأتمندانه    25    
20-2 شیوه های آموزش مهارت های زندگی    26    
21-2 اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی    28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان    28


22-2 سازگاری و ناسازگاری    28    
23-2 تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی    29    
24-2 تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی    32    
25-2 علائم بالینی اختلالات سازگاری    33    
26-2 انواع ناسازگاری    33
26-2-1 گروه اول ناسازگاران اجتماعی    33
26-2-2 گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی    34
26-2-3 گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی    34
27-2 بهداشت روان و سازگاری    34
28-2 ملاک و معیارسازگاری    34


29-2 عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی    35
29-2-1 عوامل فردی    35
29-2-2 هوش    35
29-2-3 عوامل خانوادگی    36
29-2-4 عوامل اجتماعی    37
29-2-5 رسانه های گروهی    37
29-2-6 گروه همسالان    37
29-2-7 عوامل مذهبی و اخلاقی    38
30-2 سازگاری با دانشگاه    38

31-2 مبانی نظری    40
31-2-1 نظریه های روانشناسی    40
31-2-1-1 نظریه ی اریکسون    40
31-2-1-2 نظریه ی روانشناسی فردی آدلر    41
31-2-1-3 نظریه ی بین فردی سالیوان    42
31-2-2 نظریه های جامعه شناسی    44
31-2-2-1 نظریه ی ناهنجاری دورکیم    44
31-2-2-2 نظریه ی ناهنجاری مرتون    45
31-2-2-3 نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر    46
31-2-3 نظریه های مددکاری اجتماعی    47
31-2-3-1 نظریه ی توانمند سازی مدافعه    47    
31-2-3-2 نظریه ی سلامت اجتماعی کییز    47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز    48
31-2-3-3 نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری    49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی - رفتاری    49
31-2-3-3 نظریه ی یادگیری اجتماعی     50
31-2-4 دیدگاه ها و مکاتب    50
31-2-4-1دیدگاه روان تحلیل گری    50
31-2-4-2دیدگاه علوم رفتاری    51
31-2-4-3 دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی    52
31-2-4-4 سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی    52
32-2 پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور    53
33-2 پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور    55
34-2 چارچوب نظری    57
35-2 مدل نظری     58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    58
36-2 سئوالهای تحقیق    59
37-2 فرضیه های اصلی پژوهش    59
38-2 فرضیه های فرعی پژوهش    59

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ارتباط ,مهارت ,نظریه ,نظری ,زندگی ,پیشینه ,ارتباط موثر ,آموزش مهارت ,تحقیق ارتباط ,مبانی نظری ,پیشینه تحقیق ,پیشینه تحقیق ارتباط ,آموزش مهارت‏های زندگی ,برای برقراری ارتباط
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

The Blog That Johnny built مجله آی بانو فروش لوله پلی اتیلن و اتصلات دانلود آهنگ جدید ورزش تیراندازی آفــاقـــ تعميرات و بازسازي ساختمان Sandey